בין דאגנות יתר לחרדה - מרכז אורה גולן
EN

בין דאגנות יתר לחרדה

כולנו דואגים מידי פעם מבריאותינו ומבריאות יקירינו, דואגים ממתחי היומיום, שחשבון הבנק מאוזן, שהחשבונות שולמו בזמן, שהבת תמצא חתן והבן ימשיך בהצלחה במסלול אקדמאי. דאגות אלו הם חלק מהחיים וכל זמן שיש איזון בין עוצמת הדאגה לחומרת הבעיה זה מצב נורמטיבי תקין, הבעיה מתחילה כשהדאגה מוגזמת "דאגת יתר" הופכת למטרידה ומעיקה, ומאופיינת כחרדה.
חרדה לעיתים קרובות בוחרת להתכסות ולהתחפש ל"דאגנות יתר" ובכך להשתלט על הסובלים ממנה ביומיום. דאגנות יתר היא סוג של חרדה, ממשפחת הפחדים ומאופיינת במחשבות חוזרות ונשנות במושא הדאגה. דאגנות יתר משבשת לסובלים מימנה את שיגרת החיים ולעיתים פוגעת בבריאות.

כיצד באה לידי ביטוי דאגנות יתר/חרדה?

מי מאיתנו הסובל מדאגנות יתר, נוטה להיות מתוח, חסר מנוחה, יתקשה להתרכז במטלות היומיום ויתקשה להירדם בשעת מנוחה. לעיתים יופיעו סימפטומים פיזיולוגים כגון: הזעה, בחילה, שלשולים, שרירי צוואר תפוסים וכואבים, עצבנות, לחץ בחזה, דופק מהיר, יובש בפה, אי נוחות בדרכי העיכול, ידיים קרות ולחות, קושי בבליעה, עצבנות. כל הסימפטומים האמורים מעידים על הקשר הישיר בין דאגנות יתר לחרדה.
הסובלים מדאגנות יתר דאגנות יתר, או הפרעת חרדה לעיתים סובלים מדיכאון, אשר מתאפיין בתסמינים חרדתיים. רוב המטופלים מגיעים לטיפול לאחר תקופה ארוכה מאוד של סבל שהחל בדאגנות יתר והעמיק רגשית לדיכאון.

כיצד תוכלו לעזור לעצמכם בהתמודדות אל מול החרדה/דאגנות יתר?

  • נסו להעריך את תדירות המקרים בהם פוקדת אתכם תחושת החרדה/דאגנות יתר.
  • זכרו  זיהוי הסימפטומים הינו הצעד הראשון בדרך לעזרה בהתמודדות עם דאגנות יתר/חרדה.
  • על מנת למנוע את החרפת הסימפטומים חשוב שתשוחחו על תחושותיכם ומחשבתכם עם אדם הקרוב לכם או עם איש מקצוע.
  • אל תיתנו לדאגה/חרדה להתעצם עד לכדי דיכאון, טפלו בזה באופן מידי, כך תשפרו את איכות חייכם.

כיצד ניתן להתמודד טוב יותר עם דאגנות יתר/חרדה ?

  • הקדישו כל יום 30 דקות פעילות גופנית, הליכה באוויר הפתוח, שחיה ועוד
  • הקפידו על אכילה מסודרת והימנעו מאכילת לילה מאוחרת הקרובה לשעת השינה
  • צרו מצב בו אתם נעזרים בסביבה הקרובה כמקור לתמיכה
  • הקפידו להסיט את המחשבות הרעות באמצעות חשיבה רציונאלית מעשית

האתר בעדכון

פנו כעת לקבלת ייעוץ ראשוני חינם!

מוקד טלפוני 24/7 - 054-664-2498