חרדות - סוגי טיפולים - מרכז אורה גולן
EN מוקד טלפוני 24/7: 1700-705-670

חרדות – סוגי טיפולים

לחרדות מגוון רחב של סוגי טיפולים:

טיפול תרופתי

טיפולים תרופתיים מוענקים על פי רוב ע"י הפסיכיאטר ולעיתים ע"י רופא המשפחה. ישנו מגוון רחב של תרופות כמו: ציפרלקס, פרוזק, רסיטל, חוסמי סרטונין ונוראדרנלין כמו סימבלתא או ויאפקס, ותרופות מרגיעות כמו ואבן קלונקס או קסנקס. התאמת התרופה חשובה ולעיתים קריטית, כך שאם החלטתם לקחת תרופה, יש צורך באבחון מעמיק על ידי פסיכיאטר.
מומלץ לפני שאתה נוטל את התרופה בדוק האם התרופה מתאימה לך?
תרופות לטיפול בהפרעות חרדה עלולות לגרום לתופעות לוואי בלתי רצויות ואף להיות ממכרות. חשוב מאוד לבדוק את שלל האפשרויות, לשקול את היתרונות והחסרונות של כל תרופה ולמצוא ביחד עם הפסיכיאטר את זו המתאימה ביותר עבורך.
בסוגים מסוימים של הפרעות חרדה כמו פוביות או חרדה חברתית, ההמלצה הרפואית לשימוש בתרופות יכולה להיות רק מפעם לפעם ולא בתדירות קבועה.

טיפול קוגניטיבי התנהגותי

במהלך הטיפול לומד המטופל על המחשבות המטרידות ומעוררות החרדה, על המצבים הגורמים ללחץ, ובהדרגה הוא לומד לצפות מצבים אלו מראש ולטפל בהם באמצעות כלים שנרכשים במהלך הטיפול. הטיפול דורש מהמטופל השקעה אינטנסיבית עצמאית בין הפגישות. כמו כן הטיפול אינו מתייחס לעולם הרגשי. חרדה שמקורה רגשי, עלולה שלא להגיב כלל לטיפול זה.

טיפול פסיכולוגי

הכוונה לטיפול בשיחות, אשר אינו מתמקד רק בבעיה עצמה, אלא במסגרת הכוללת של החיים, הרגשות, והחוויות של כל אחד. הטיפול טוב במיוחד כאשר המתח והלחץ נובעים מעניין רגשי ומזיכרון העבר. טיפול זה דורש ברוב המקרים מפגשים מרובים כך שהפסיכולוג לומד לאט לאט להבין את הלחץ ואת מגוון הרגשות שחווה המטופל.

טכניקות של הרפיה ודמיון מודרך לטיפול בחרדות

טכניקת הרגעה המסייעת לאדם לפתח יכולת להתמודד במידה טובה יותר עם גורמי הלחץ המובילים לחרדה, כמו-גם עם חלק מהתסמינים הפיסיים של החרדה. הטכניקות הנלמדות כוללות תרגול של נשימה נכונה.

ביופידבק לטיפול בחרדות

תרגול טכניקות הרפיה בעזרת מחשב. המטופל עוקב אחר הפרמטרים הפיזיולוגים כמו קצב הלב שלו, הזעה ועוד. לימוד ותרגול הרפיות נעשה גם במסגרת הטיפול הקוגניטיבי ההתנהגותי, אך ללא מחשב.

היפנוזה לטיפול בחרדות

לימוד ותרגול הרפיה מעמיקה, המסייעת בהורדת מתח, דורש שחרור שליטה וכניסה למצב היפנוטי

דרכים לטיפול ותרגול עצמי:

טיפול בחרדות על ידי ספורט
עסוק בפעילות ספורטיבית מתונה. מחקרים מוכיחים כי כ-30 דקות של פעילות גופנית, 3-5 פעמים בשבוע יכולה להביא להקלה משמעותית בחרדה והתקפיה.

טיפול בחרדות על ידי טכניקות הרפיה ונשימה
תרגול קבוע בטכניקות הרפיה כמו, מדיטציה, יוגה, דמיון מודרך.

טיפול בחרדות על ידי תרגול "נשימה עמוקה מהבטן"
לנשום עמוק לספור עד ארבע להחזיק את האוויר לספור עד ארבע ולהוציא את האוויר בספירה עד ארבע. לעשות את התרגיל עשר פעמים בוקר וערב. תרגול קבוע זה בהורדת המתחים והלחצים היומיומיים יפחיתו באופן משמעותי את מצבי החרדה.

טיפול בחרדה על ידי תרגילי צחוק
הצחוק הוא כלי טיפולי המפיג מתחים וחרדות ומקל עלינו ע"י שחרור אנדורפינים מהמוח אותו חומר כימי העוזר בהקלה בכאבים ובמצבי מתח וחרדה. כל שעלינו לעשות, לצחוק (גם באופן מלאכותי) צחוק גדול מלווה בקול צחוק קולני. ניתן להשיג תרגיל זה בעזרת בני משפחה, סרטונים מצחיקים או כל דרך משחררת אחרת.

טיפול בחרדה על ידי חשיבה חיובית
עליך לעצום את העיניים לנשום עמוק ולדמיין שאתה במקום רגוע, בחיק הטבע, באוויר הפתוח, במקום מואר באור נעים ובאוויר נקי. עליך להרפות את השרירים ולתת לעצמך להירגע מהיומיום ומכל מחשבה.

פנו כעת לקבלת ייעוץ ראשוני חינם!

מוקד טלפוני 24/7 - 1700-705-670

111